söndag 17 april 2011

"...och det var våren som kom, nu e våren kommen, nu e..."

Jag vet att jag skriver om våren nästan varje dag, men kan man låta bli att skriva om den en sådan här dag? Nå faktiskt INTE! Åkte från landet på förmiddagen idag, hemma bytte vi kläder och gick sedan på brunch med mamma, momi och syrran. Åt gott på Carusellen och gick sedan ut i solen och tog årets första glass.

Hemma igen blev det läsning till matematikföhör, på terassen såklart :) . Men då det inte var så jätte mycket att läsa bestämde jag mig för att fota lite. Ända sättet man kan bli bra på att fota är att testa, testa och TESTA! Men ibland tar det bara en sån tid att testa och lära sig...
Nog blir man störd på dessa små surrande kryp som bits om sommaren, men nog är det härligt att se humlorna på våren.
Jag älskar krokusar, de är så fina och dessutom bland årets första blommor, det är likadant med snödropparna. De är där ibland mitt i en snödriva, tappert bara vårsolens strålar ens värmer lite.

Gillar att fota skuggor av människor :)

Buuuu, bort med den snö som finns kvar.

Nu skall vi snatr äta söndagsmiddag med Storasyskonen som inte bor hemma mer, Skaldjursrisotto... naaammm...
Ha det bra <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar