lördag 5 mars 2011

Hunddag

När jag på morgonen bästämt mig att skippa stallet idag då jag bara skulle ha kunnat vara där kl. 10-13, alltså inte så länge och ingen annan kommer dessutom så tidigt, hästarna är i hagen då o.s.v men ja efter det tog jag en lång promenad med hunden <3 . Det var väldigt skönt, vi mötte ingen, solen sken...häärligt. Vi bara gick i lugn takt (okej kanske inte min galna vovve han sprang förstås före och drog och hoppade :D). Efter den sköna vandringen kollade jag några avsnitt av solsidan, underbar serie, innan jag gick ut ensam. Ute drog jag ett spår i snön med en hundgodis och i slutet gömde jag godisen i ändan av spåret. Sedan hämtade jag Chippe men det spåret löste han så snabbt att jag satte in honom igen och drog ett nytt spår, denna gång ett varv runt huset. Och kan ni tänka er, min underbara hund hittade även detta och följde det på pricken ända till slutet. Sedan gjorde jag ett slutprov, jag tog inte en hundgodis utan en av hans vanliga matpripplor eftersom jag tänkte att de doftar mindre. Men NEJ den vovven hittade också den rätt snabbt trots att spåret gick upp på en snökulle, ner igen, över vägen, upp på nästa snöhög, runt på snöhögen till mitten där skatten var nergrävd. Detta var förmiddagens program, det blir ett lugnt veckoslut i Kyrkslätt eftersom det är ojämn vecka och Lumi är i stan.
Men skriver senare <3 : Madde

1 kommentar:

  1. sv: nej det har jag inte, men då jag frågat om ni vill ha en video så har ingen sagt något. Därför har jag inte gjort några. Och jag har haft akrylnaglar och har därför inte kunnat måla. Min morfar gick nyligen bort, så jag har inte haft inspiration eller ork att måla naglar.

    SvaraRadera