söndag 29 juli 2012

Sand, kompisar, nya bekantskaper, sand, sol, regn, åska, evakuering...

Som ni kanske märker kan jag inte få de här nästan två veckorna beskrivna med bara några ord... Först en helt super seglats med de vanliga helt awesome personerna och sedan ett läger med dem plus en massa andra kuliga personer. Vissa kände jag från förr, lärde känna dem bättre, andra lärde jag känna nu och fick nya vänner. Mitt första storläger och jag diggar! Visst diggar jag även våra små egna läger helt massor och jag vet faktiskt inte vilket jag gillar mera men de är också rätt olika och nya ansikten är ju alltid kul.


//Huomaatte ehkä että on vaikeaa kuvailla näitä kahta viikkoa vain muutamalla sanalla... Ensin purjhdus perus awesomien tyyppejen kanssa ja sitten leiri niiden ja monen muun kivan tyypin kanssa. Jotkut tunsin jo ennestä, ja opin tuntemaan paremmin, ja jotkut opin tuntemaan ja sain uusia ystäviä. Ensimmäinen iso leiri minulla ja tykkäsin! Tietystä pidän myön omista pikuleirestämme ja en oikein tiedä mistä pidän enemmän mutta ne on aika erilaisia ja uudet kasvot on aina kivaa.//

 Seglatsen
 Pontus och Rasse


 Patte och Oskar aka KakkaNyberg 

 Pattes och Oskars hångel! Nya profilbilder till killarna!

Lägret
 Ester och Josse, se inte så glad ut Josse
 Anni
Pape
 Nattseglats
 Söt!
 Fick så fina bilder på denna fjäril som bestämde sig för att bli min kompis. Och det är en fototävling med bilder från lägret och jag tänkte att nu har jag den vinnande bilden! Ända tills jag läste noggrannare och fattade att bilden skulle visa vänskap... 
 Patte och Maja på lägerbål
Matias och Benjas "paripunnerus"

Jag vet att mycket av grejerna är ganska inside och det är supersvårt att försöka beskriva...
Men nu skall denna trötta tjej sova en ordentlig natt på jag vet inte hur länge <3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Haha, ja ser nog så glad ut på den där bilden att voi huhu.
    Men tack till ett lyckat läger Josse
    :D:D:D

    SvaraRadera