söndag 15 juli 2012

Ju mera dom biter på mig desto räddare är jag för ORMAR

Var med Lumi och pappa till ett "ormhus" idag, eller det var ett hus med olika reptiler men mest ormar. Visst var det coolt och så men jag var nog rätt skraj eftersom jag är livrädd för ormar. Men jag måste säga att jag nog blev modigare mot slutet, jag vågade till och med gå ganska fast i glaset och kolla på dem.

//Oltiin tänään Lumin ja isän kanssa "käärmetalossa", tai se oli talo missä oli erillaisia metelioita mutta eniten käärmeitä. Kyllä se oli siistiä ja silleen mutta pelkäsin silti aika paljon koska käärmeet ovan mielestäni niin pelottavia. Mutta pitää kylä sanoa että lopussa olin vähän rohkeampi, uskalsin jopa mennä aikalähelle sitä lasii ja katsoa niitä.//


Fick en sådan chock när detta var det första jag såg!



Nästan favorit, syns kanske inte så bra men detta är ingen orm utan en lemur. Hur gullig som helst och ett sådant slappt liv.



Gillar hur dessa bara ligger halvt i vattnet fast i glaset och följer med allt som händer utanför utan att röra sig det minsta.

Nästan favorit nummer 2, en till urgullig lemur som var helt hyperaktiv. Den hoppade av och an vid föstret och sedan gick den och simmade och sprang genom buren...


Men favoriten! Ingen slog det här djurets gullighet, jag menar kolla bara på utseendet och tänk dig sedan att denna krabat rör sig springande så att den typ gungar snabbt från sida till sida då fötterna är så långt från varandra. Lite svårt att beskriva men helt klart nummer ett!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar