torsdag 19 juli 2012

Kul frågor del 2

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Inte tycker de väl så mycket, rätt många läser den vad jag har förstått och visst har jag vissa kompisar som inte gör annat än dissar den men de dissar mig för allt annat också så jag tar det inte så där mega alvarligt.

//Mitä sinun läheiset pitävät siitä että bloggaat?
Ei ne kai pidä niin paljon, aika moni kai lukee sitä ja kyllä minulla on sellaisia kavereita jotka ei tee muuta kuin dissaavat blogiani mutta ne dissaavat minua kaikesta muustakin joten en ota sitä niin vakavasti.//


Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja de tycker de väl ingen har i alla fall sagt att jag inte skulle vara det.

//Oletko oma itsesi blogissasi niiden mielestä jotka tuntevat sinnut?
Jo kyllä kai ei kukaan ainakkan ole sanonut että en olisi.//


Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du är i din blogg?
Ja jag tycker att jag är tillräckligt privat men inte ändå för privat

//Oletko löytänyt sopivan rajan miten henkilökohtainen olet blogissasi?
Jo mielestäni olen sopivan hnkilökohtainen mutta en liian//


Nämn några saker som du aldrig bloggar om
Om saker jag inte känner mig bekväm i att berätta och om någon inte vill att jag bloggar om den, för att det är för privat och jag inte tycker att man skall vara tvingad till att hela världen kan få veta om något.

//Mainitse muutama asia mistä et ikinä bloggaa ja miksi
Asioista josta minusta ei tunnu hyvältä kertoa ja jos joku ei halua olla mukana blogissani, koska se on liian henkilökohtaista ja minun mielestäni ei ole kivaa jos tuntuu siltä että on pakko että koko maailma voi tietää jostakin asiasta.//


Tror du att man kan lära känna en person genom dennas blogg?
Ja till en viss del och vissa skriver ju väldigt personligt och så men det är ju aldrig het samma person som i verkligheten

//Luuletko että ihmisen voi oppia tuntemaan lukemalla sen blogia?
Jo ainakin vähän ja jotkuthan kirjoittavat tosi henkilökohtaisesti mutta eihän se ole koskaan ihan sama ihminen kuin todellisuudessa//


Har du träffat folk IRL efter att lärt känna dem genom deras bloggar?
Nej

//Oletko tavannut ihmisiä IRL sen jälkeen että olet lukenut heidän blogeja?
En//


Tror du att det kan vara skadligt för vissa människor att blogga?
Har aldrig tänkt på det, men kanske...

//Luuletko että bloggaaminen voi olla vaarallista joille ihmisille?
En ole koskaan miettinyt sitä mutta ehkä...//



 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar