måndag 20 februari 2012

Gullig men rätt jobbig...

Var alltså med systern till stallet idag, först började hon rida igenom hästen Portu.

//Olin siis tänään siskon kanssa tallilla, ensin hän ratsasti läpi hevosen Portu.//



Efter att hon ridit en stund fick jag hoppa upp, visst jag trodde såklart inte att han skulle gå lika fint med mig som med henne, men han var såå mycket svårare att rida än jag hade väntat mig.

//Sen jälkee minä sain nousta selkään, ja kyllähän minä tiesin että hevonen en kuljisi yhtä hyvin minulla, mutta hän oli paljon vaikeampi ratsastaa mitä olin ajatellut.//



Jag vet att mina tyglar ser helt mega långa ut och att hästen annars också inte ser så fin ut men han skulle bara ha sitt huvud upp i taket hela tiden och om man försökte få ner huvudet blev han bara irriterad och funkade inte alls. Efteråt fick jag dessutom höra att han är så gammal och smart att han vet exakt med vem han måste gå ordentligt, och han kännde ju inte mig alls. Men kul var det ändå och han var supergullig.

//Tiedän että ohjani näyttää tosi pitkältä ja että hevonen muutenkin ei näytä niin hienolta mutta hän halusi vaan laittaa pää kattoon koko ajan ja sitten kun yritin ottaa pään alas hän vain hermostui ja ei toiminut ollenkaan. Jälkeen sain sitten kuulla että hän on niin vanha ja fiksu että hän kyllä titää kenen kanssa hänen pitää olla kunnolla, ja eihän hän tuntenut minua ollenkaan. Mutta oli kuitenkin kivaa ja heppa oli tosi söpö.//


<3 : Madde

1 kommentar: