torsdag 19 maj 2011

Slutspurt

Den här härliga planshen fick jag av Andrea idag; tack! <3 Nu skulle jag kunna skriva om att det har varit mycket med skolan och jag har inte hunnit skriva osv. Men vem vill egentligen läsa en sådan blogg. Någonting jag bara måst säga, är att vi har skola på lördan!!!!! Jepp du läste rätt. bara för att det är stafettkarneval och för att det inte skall vara orättvist mot dem som springer måste de som inte är på stadion vara i skolan.

 Men nu till roligare saker; Här kommer lite tips om nagelskötsel:
Allt du behöver för en basvård, som oftast räcker bra, är:
Nagelbands salva
Nagelfil(ar)
Vårdnagellack

  1. Putsa med en spetsig nagelfil under naglarna och forma sedan dem till önskad form
  2. Om man vill kan man använda en glansfil för att få dem glansiga men nnaglarna blir glansiga också med lacket.
  3. Smörj nu nagelbanden och låt dem torka, de borde nu vara mjuka och om man vill kan man försiktigt trycka dem lite uppåt men det behövs inte så ofta.
  4. Lacka alla naglar med vårdlacket, det gör naglarna starkare och helar eventuella sprickor i naglarna. Själv har jag alltid vårdlack då jag inte har nagellack, Hjälper naglarna och dessutom blir de fint glansiga.
Ha det bra <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar