fredag 13 november 2015

Nacke, rygg och foam rolling

Tre dagar den här veckan har jag gått till Unisport för någon aktivitet (imorgon kommer jag också att gå dit för min halv timmes stretch). På måndagen började jag veckan efter intervjun med foam rolling. Det vill säga "rulla upp" knutar och spänningar i musklerna med en så kallad foam roll. Riktigt skönt och nyttigt och jag hoppas att det passar in i mitt schema oftare (kan säga att det inte är så mycket som gör det med våra föreläsningstider). Tanken om att skaffa en egen rulle hem har också lite snurrat i huvudet, men tror nog det får vänta ett tag i alla fall.

På tisdag och så idag gick jag på ett pass som heter nacke-rygg. De var i olika byggande med olika tränare, och de var galet olika. På tisdagen var det lugnt, vi satsade på en god hållning och att få rörelse i ryggen och stretch och så. Idag var det mera snabb takt, mycket rörelser med musik, men även en längre del i slutet med enbart stretch. Jag vet faktiskt inte vilken jag gillade bäst, båda var bra på väldigt olika sätt. Efter tisdagen kände jag mer att det blev på en bra hållning och jag gick rek i ryggen kändes det som i alla fall. Idag var det mera muskler, muskler och väldigt mycket magen och benen också, eftersom de stöder upp ryggen. Så jag tror inte alls det var dåligt att gå på en timme med samma namn två gånger samma vecka. Även den här ska jag försöka gå på oftare.


<3 : Madde

2 kommentarer: