måndag 23 november 2015

Att göra denna vecka

Nu har jag satt ner mig med datorn vid skrivbordet. Jag har kokat en kopp te åt mig och gjort mig klar. På min högra sida på bordet ligger två ark papper med det jag redan gjort av kursdagboken i vår nyhetskurs och instruktionerna till den. Bakom mig i min ryggsäck ligger boken om statskunskap som jag lånade idag, där ligger den och gör mig medveten om att jag har två essäer att skriva i ämnet. På min vänstra sida ligger till slut den röda mappen med mina teaterpapper. Uppslagen på en sång, en sång jag ska kunna till på söndag. I stort sett kommer min vecka att snurra runt de här projekten. Men dessutom har jag på onsdagen en skoldag från klockan 13 till 21 och så drar något nytt projekt i skolan igång. Nyhetsjakten heter det, inte koll på vad det innebär men det låter ju lite som något tidskrävande. Och så skulle jag gärna få in några träningspass i kalendern också.

På fredag eftermiddag har deadlinerna för i princip allt gått så det ska bli en lugn kväll i sällskap av den bruna fyrbenta. På lördagen firar vi lite lillajul med klassen, är med och ordnar men får se vad det blir av det. Lillajulsfirandet fortsätter på söndag med lunch hos syster med lite släkt och på kvällen även på teaterövningen. Veckan avslutas sedan med årets sista scoutmöte. Tycker faktiskt det är skönt, för tillfället känns det här med att leda scoutmöten lite för jobbigt, och så är det bara en vecka till förläggning. Och den kommer att bli kul!


Dags att sätta igång
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar