lördag 21 november 2015

"Akta nu kommer stora hästen"

Citatet av min förra rektor som jag stötte på i stallet på torsdagen. Ler varje gång jag tänkte på set han sade åt sina barn, Patsy är ju faktiskt en väldigt liten häst. Nästan ponny till och med. Men ja fröken P på torsdagen alltså. Lille tösen vad kan jag annat säga, en vecka igen emellan att jag ridit henne. Märks direkt, plus att jag var lite sen, plus att hon var grå i stället för brun så jag fick inte bortom men jag hade inte all tid i världen att få henne trygg. En lite mindre lyckad lektion så att säga. Nej men helt kul men störande att hon inte kunde slappna av och tyckte att små ponnyns var extra skrämmande då. Glöm att göra bra hörn eller att ens få henne att gå på den kortsidan, och i form? Aldrig. Nästa vecka är det då hoppning, blev framskjutet, så både positivt och negativt. Jag gillar att hoppa, och sade att jag inte vill rida ett sto då så vi får hoppas på det bästa. Men samtidigt händer samma sak med Patsy, paus och hon kommer att vara ur fokus om två veckor.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar