fredag 13 november 2015

Fredagen den 13

Otursdag, lite så har det nog varit för mig. Inga större katastrofer, med det har helt enkelt inte varit en speciellt bra dag. Det började med att jag vaknade ur en dröm, en dröm där jag drömt att Jonathan var skit elak mot mig. Jag var alltså fly förbannad då jag vaknade och det första jag gjorde var att skicka iväg ett mess åt honom att han skulle sluta vara elak, utan att jag knappt mins själv att jag skickade det. Att vara arg och ledsen då man vaknar är aldrig bra, inte för mig i alla fall.

Så hade vi ett riktigt lyckat studiebesök på Helsingin Sanomat faktiskt och en trevlig lunch. Men sedan, vi fick ut våra intevjutexter. Eller vi läste igenom varandras och skulle ge feedback. Och jäklar vad dåligt det gick. Vet inte om jag någonsin fått så mycket dålig feedbakc. Och jag fick feedback jag aldrig brukar få. Jag skrev talspråket och jag hade klumpiga meningar och konstig struktur och jag vet inte vad. Jag som kände att intervjun hade gått bra och att jag dessutom hade lyckats skriva en bra text utgående från den. Dessutom hade mitt intervjuobjekt själv läst igenom den och gett mig tips på förbättringar. Jag hade följt dessa rekommendationer och trodde att den blev ännu bättre. Jag ska ta och läsa igenom den skriftliga feedbacken och se vad som egentligen var fel. Slarvfel kan jag ta, där är det ju bara att skärpa sig, det går ju lätt att fixa med lite extra tid. Men jag som alltid fått höra att jag har ett starkt språk, aldrig behövt tänka på uppbyggnaden i en text. Vad gör jag nu då? Jo, tar några djupa andetag tar till mig responsen, rättar mig och blickar framåt. Alla uppgifter kan inte lyckas perfekt (och jag kan glädjas åt att jag i de två första kurserna jag har fått resultat från så fick jag högsta och näst högsta vitsord, och den andra var faktiskt statskunskap!)

Det blev bättre efter skolan då jag gick på träning, via Punnitse&säästä och köpte naturgodis till fredagskvällen. Hade en lyckad träning och lagade en god middag hemma och satte mig sedan i fåtöljen med "gayfilten" (jag vet inte varför vi i vårt kompisgäng kallar sådana där väldigt mysiga filtar med lurv på ena sidan så), mina nötter och sådant, datorn och min bok. Har kollat igenom YouTube och bloggvärlden, skrivit själv och tror att jag snart ska försjunka mig i boken.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar