tisdag 17 november 2015

En dröm

Enda sedan jag startade min blogg, för snart fem år sedan, har jag ju självklart haft en dröm om att den ska bli stor. Det är inte därför jag bloggar, jag älskar ju att blogga och därför gör jag det, men samtidigt tycker jag att det är fel att det finns en sådan tabu kring att säga att man vill att bloggen ska växa. Det är klart jag skulle villa bli nominerad i "Galan 2015", bara som exempel. Det är alltså en finlandssvensk bloggala som ordnas om ungefär en månad. Jag själv är inte på väg så jag har inte ens en orsak att bli nominerad men i alla fall. Om det skulle finnas så många som tyckte det jag gjorde var tillräckligt bra. Skulle göra mig så lycklig. Och nu blev det här lite för mycket sådant och det finns inte i mina tankar att bli nominerad så det får ni inte tro.


Men någon gång i framtiden finns den drömmen nog. Min blogg har ju gått i vågor ganska mycket, först två år väldigt oregelbundet bloggning. Sedan väldigt mycket och det var nog bloggens höjdpunkt, jag hade besöksrekord efter besöksrekord och det kändes verkligen som att det härifrån skulle kunna växa. Sedan började ABI-året och skolan tog upp mera tid och bloggen hann helt enkelt inte med. Under det året hade jag flera längre pauser och statistiken på bloggen sjönk ju där efter. Nu har det sakta börjat gå uppåt igen. Jag hinner fortfarande inte blogga lika mycket som då (glöm fyra inlägg per dag liksom) och jag når inte heller samma siffror. Men jag känner att kvaliteten på texten är bättre nu, och att jag skriver mer "riktiga" saker. Bildernas kvalitet har blivit sämre då jag fotograferar mindre mer kameran än förut men det hoppas jag nog ännu ska komma tillbaka. Hoppas att jag hittar en läskrets som ska passa in på det jag skriver och som prioriterar kvaliteten på texten framom inläggsbombning.

Men som jag sade, jag drömmer om en större, eller kanske till och med en stor blogg i svenskfinland och jag tycker man ska få säga det. Man ska inte blogga för att bli känd och få gratis saker och så utan för att det är roligt men det är inget fel med att hoppas och drömma om att det en dag kommer att vara så att folk känner igen en från bloggen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar