söndag 15 november 2015

Litteraturutmaningar

Det börjar vara en trend med olika utmaningar varje månad, speciellt de med 30 dagar är populära att göra 30 dagars utmaningar i. I november har jag lagt märke till två utmaningar som harmed text att göra, och självklart deltar jag i båda. Nämligen att läsa 30 sidor litteratur varje dag och att skriva 50 000 ord under månaden. Skrivar utmaningen handlar egentligen om att skriva en roman på en månad, men jag har ändrat det till att bara skriva så många ord. Bokutmaningen går bra, jag ligger rätt långt före, dock finns det dagar jag inte läst men jag har ändrat även den lite till att läsa 900 sidor uder november. Femtonde november idag vilket betyder halvvägs. Läsningen går som sagt bra, har läst över 500 sidor så över hälften, där känner jag mig lugn. Värre är det med skrivandet. Jag som tänkte att jag skriver så mycket i skolan att det borde gå bra. Halvvägs och jag ligger just under 7 000 ord. Vi kan ju bara säga att det verkar som att jag inte kommer upp i 50 000. Men jag har ändå några skoluppgifter med deadline i november så de kommer ju med, plus några andra texter. Och här räknar jag inte med allt jag skriver med telefonen, som textmeddelanden och sådant. Har tänkt att om jag når ens lite nära 50 000 så kan jag säga att resten har jag under månaden skrivit i sådan form, plus anteckningar för hand på föreläsningar. Men som sagt, antagligen uppnår jag ju inte det. Men jag fortsätter räkna i alla fall.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar