måndag 9 november 2015

Middag på Hogwarts

På lördagen var det sits på schemat, inte vilken sits som helst utan en sits med Harry Potter tema. Gissa vem som var taggad till tusen? JAG! Och många andra. Jag klädde ut mig till Hermione, flätade håret i tre timmar kvällen före och gick med flätorna på escape room. Hade perfekt Hermione hår hemma och så regnade det ju så klart, i slutet av sitsen fanns inga lockar kvar tyvärr. Allting började med honungsöl på cockaren och då sitsen började blev alla första årets elever indelade med hjälp av sorteringshatten till elevhem. Jag blev Gryfindor, annat skulle ju ha varit fel mot min karaktär. Jag fick alltså sitta i ett bord med många andra journalistikstuderande, kul. Så åt vi en magisk middag i en sal som var otroligt fint dekorerad med näst intill flygande ljus, elevhemssköldar och allt annat som hörde temat till. För att på efterfesten komma till dansgolvet var man tvungen att passera tegelväggen på King Cross station, perrong 9 3/4, det vill säga draperier målade som en tegelvägg. En väldigt bra fest med kanske det bästa temat någonsin, det är verkligen ett tema som blir svårt att toppa. Och alla var så kreativa, det fanns inte alls bara häxor och trollkarlar utan även en enhörning, fågel fenix, en förtrollad nyckel och några gyllene kvickar. Och jag som trodde att jag skulle få trängas med en massa andra Hermionesar, det fanns inte många. Och tänk, bara en Harry Potter.


<3 : Madde

1 kommentar: