onsdag 4 november 2015

Dagens

Jenna har så bra och roliga listor att jag bara måst sno dem, även den här tagen från hennes blogg.

Dagens händelser: Skola med teori om klippning i kameran och sedan en filmuppgift enligt det, Sedan film på bio gratis tack vare journalistförbundet, plus gratis popcorn och läsk, och en kväll ensam hemma med datorn och en ny lånad bok.

Dagens bok: "När natten är som mörkast", äntligen har jag kommit över andra boken i serien som jag började läsa förra veckan (som var en bokserie med sju böcker och inte en trilogi som jag trodde).


Dagens tidning: Vasabladet som vi hade som rekvisita i vår film och spillde massa vatten över.


Dagens kläder: Svarta jeans och en peach färgad tröja. One pice så fort jag kom hem.


Dagens frukost: Rågbröd och vishy vatten


Dagens mysigaste: Lunchen på Picknick idag med Hanna och Leila, vi kände inte för att skolans senaps sill var för oss och det slutade med att vi åt en god sallad och satt och talade djupa och random saker om oss själva i en timme. Vi berättade saker om oss som ingen visste (fanns ganska mycket då vi trots allt bara känt varandra två månader).


Dagens humör: Ganska trött och först omotiverad till filmningsuppgiften, sedan ganska glad då vi hade så roligt och vi fick ett väldigt gott skratt av vår film. Fylld av tankar efter filmvisningen. Lite små rädd för att sova ensam hemma, men inte så farligt, jag har blivit bättre på det.


Dagens längtan: Veckoslutet, så mycket roligt program väntar! Och mitt veckoslut börjar faktiskt redan i morgon, ledig fredag.


Dagens ångest: Omotivationen och sömnen, jag vet inte varför jag aldrig kan sova riktigt bra, aldrig kan somna fort eller lägga mig till ro. Som tur räddade podcast tricket mig igen.


Dagens podcast: Hannahs och Amandas podcast "Fredagspodden", finns så många avsnigg, 190 typ, och snart har jag lyssnat igenom alla, tur att de publicerar mera varje vecka. Eller så "Ridpodden" med Lisen Bratt-Fredrikson som fick mig att somna i går kväll.




<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar