onsdag 4 november 2015

Blakwolf hälsar

Igår fick jag spela Megazone för första gången i mitt liv, det där som alla gjort när de var typ 10 år gamla. Det går ut på att man med laservapen skjuter personer från de andra lagen genom att träffa deras västar och få västen att slockna. Då västen slocknar dör man i några sekunder och vapnet slutar också fungera under den tiden. Så ska man även hitta de andra lagens baser och skjuta sönder dem. Men trots att vi var typ tio år för gamla var det hur roligt som helst. Vi spelade alltså journalister mot statsvetare. Vi vann ett av tre spel, där det tredje kanske inte var helt rättvist... Men det andra spelet var mitt bästa, samma som vi också vann. Första spelet gick ut på att jag vågade ut mig ur vårt bo och förstod taktik och hur man ska göra och så. Andra spelet var jag helt suverän, sprang omkring och sköt alla och lyckades även skjuta sönder båda andra legens baser. Den ena till och med så att jag var helt ensam där, utan någon från mitt lag som skyddade mig och utan att någon i det laget vars bas det var upptäckte mig och sköt ner mig. Och det var nog min moment då jag under det spelet kolade på mitt vapen där man kunde se vilken ranking man hade, hur många poäng man samlat. Och jag var tredje av alla 34 som var där och spelade. Slutade sedan på en sjätte plats i det spelet. Alla hade även spelnamn som stod på vapnet. Vad passade bättre än att jag var Blakwolf, saknar lite att vara biologinörd faktiskt.

Det bästa j-laget!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar