torsdag 19 februari 2015

Jaa, det händer i april, eller efter den 18 mars!

På senaste tiden har jag märk vilken glädje jag verkligen kan känna och hur jag reagerar då jag får höra/veta om att något kul eller sådant kommer att äga rum efter den 18 mars, nämligen efter mina skrivningar. Min första tanke är alltid, jaa det är efter det jag kan delta. Sedan inser jag att det kanske inte är så normalt att reagera så. Så jag har slutat visa den känslan utåt, i stället kan jag gå runt och säga "Jag lägrar till *något som jag vet ska hända efter det datumet*" till alla för att ändå få glädjas. Det här är sjukt löjligt och skrattretande, jag vet men det bara är så. Blir jag bjuden någonstans, frågar någon mig om jag hänger på någonstans är datumet det jag kollar först på. Är det efter 18.3 kollar jag att jag inte redan bokat in något annat då, är det före får jag en bekymmersrynka någonstans och försöker besvärat förklara att det skulle vara sjukt roligt och att jag verkligen skulle vilja men att jag faktiskt måste läsa. Så vad jag gör just nu? Läser och tackar jag till evenemang efter skrivningarna och väntar på dem. Och väntar så klart på torsdagen då det smäller! Ja just det, jag ska läsa på inträdesprov på våren, efter skrivningarna. Men det ska nog gå bra, jag hoppas på att jag vill in så jäkla mycket att jag har hur mycket motivation som helst. Och kanske en liten hemlighet på W ska hjälpa mig med motivationen.

Skolan där jag inte längre har några lektioner...

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar