tisdag 18 oktober 2011

Utmaning!!!

Janica Hade satt 100 fakta om sig själv på sin blogg och skrivit under att detta är en utmaning som alla läsare skall sätta på sin blogg, Fb... Hon skrev också att hon inte tror att någon läste alla 100 faktan om henne, men gullevännen, där tar du fel. JAG LÄSTE VARENDA MENING!!! Och eftersom jag gillar utmaningar har ni 100 fakta om mig här:

  1. Jag heter påriktigt Mette
  2. Jag är 15 år
  3. Har mörkt långt och spikrakt hår (många flickors dröm, men tro mig ni vill inte ha spikrakt hår, längden och färgen gillar jag nog själv också)
  4. Har bruna ögon
  5. Har en hund
  6. och en ödla
  7. Hunden heter Chili
  8. och ödlan Molly
  9. Jag har en sköthäst
  10. som heter Roope
  11. Jag bor i Grankulla
  12. Men är hemma från Kyrkslätt
  13. Jag har ridit på ridskola i snart 10 år
  14. Har hopptävling denna veckas söndag
  15. Mina favorit TV-serier är Top Model och Andra Avenyn
  16. Min favoritartist är Eric Saade
  17. Jag har sett honom live
  18. Jag gillar Sverige mer än Finland
  19. och skulle kunna tänka mig att bo i Sverige någon gång
  20. Mitt favoritland är Costa Rica
  21. Jag har väldigt få sånger på min Iphone eftersom jag aldrig kommer på någonting att ladda ner
  22. Min favoritfärg är pink
  23. Jag kan inte hålla städigt runt omkring mig
  24. Jag gillar att skriva
  25. och att fota
  26. och att lacka naglar
  27. Jag är högerhänt
  28. Jag tycker det är tråkigt att tvätta ansiktet
  29. och att tvätta håret 
  30. och att raka benen
  31. och att nyppa ögonbrynen
  32. men tycker att det är skönt efteråt
  33. på samma sätt som med att gå ut och springa
  34. Jag skulle villa ha bättre kondition
  35. Jag spelar badminton en gång i veckan
  36. Och jag har scoutmöte en gång i veckan
  37. Och jag håller på att praktisera som patrulledare
  38. och blir det officiellt efter julen
  39. Har en kul patrull
  40. Jag gillar att resa
  41. och väntar med spänning på resan till Srilanka efter julen
  42. Jag skulle villa vara kortare (många flickor tycker att jag är konstig därför)
  43. Så att jag skulle kunna rida GB mera
  44. Jag äger över 10 nagelfilar
  45. Jag börjar få svårt att komma på saker trots att det inte ens är över hälften
  46. Men jag tänker inte ge upp
  47. I november skall jag på tipp-tapp hajk
  48. Jag skulle vilja ha flera djur
  49.  Min kamera är en Canon Eos 1000D
  50. Jag är en fjärdedel dansk
  51. Jag skall vara på PRAO hos veterinären Laszlo
  52. och på redaktionen till tidningen MItt i NYland
  53. Jag tycker om att rita
  54. men är inte så bra på det
  55. och jag skulle vilja vara bättre på det
  56. Jag är i stallet 2-3 gånger i veckan
  57. men skulle vilja vara där oftare
  58. och framförallt rida oftare
  59. Vi tänkte börja hyra en häst
  60. men dagarna som skulle ha passat oss passade inte ägaren
  61. Jag har två storasystrar
  62. och fyra styvsyskon
  63. Min ena syster är ett havlt år på utbyte i Taiwan
  64. Jag älskar att hoppa med häst
  65. och skulle vilja kunna det jätte bra
  66. Men jag har inte något emot dressyr heller
  67. och det skulle jag också vilja vara bättre på
  68. men jag anser nog inte att jag är så dålig ryttare trots allt
  69. De flesta säger att jag är för snäll för mitt eget bästa
  70. men det tycker inte jag
  71. jag vill bara inte såra någon
  72. Jag skrattar ALLTID utan ljud
  73. och kan inte skratta med ljud
  74. Många människor har försökt lära mig att skratta med ljud
  75. men det går inte
  76. Det finns också flera bilder och filmer på mig när jag skrattar
  77. Min favoritårstid är utan tvekan sommaren
  78. men jag skulle inte kunna leva utan snö heller
  79. men vintern kunde vara kortare i Finland
  80. Det är lättare att skriva de här faktorna när man kommit så här långt och kommit igång
  81. Jag hatar att vakna till väckarklockan
  82. och därför har min hjärna ställt in sig på att vakna några minuter föra väckarklockan
  83. vilket är otroligt skönt
  84. Jag vill ha en egen häst
  85. eller ens en hyreshäst
  86. Så att jag skulle få rida självständigt ibland
  87. Jag skall vara utan att dricka läsk fram till julen
  88. Men har i misstag tagit en klunk fanta
  89. men jag tänkte inte alls på det då
  90. Min favorittidning är veckorevyn
  91.  Jag tycker om god mat
  92. Jag gillar hav mer än sjöar
  93. trots att vattnet är kallare där
  94. Jag använder vitalis läppfett
  95. Det är världens bästa läppfett
  96. Jag skulle vilja kunna frihetsdressyr väldigt bra
  97. och i alla fall få chansen att testa det någon gång
  98. Jag skulle inte kunna leva utan yllesockor, mössa, vantar, halsduk och hoppare
  99. Jag skulle vilja ha agility som hobby (men det är så långa köer till att slippa med)
  100. JAG ÄR BÄST
Det var 100 faktan om mig <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar