torsdag 17 februari 2011

Naglar till Sonja

Hejsan!
Ja nå vi hade jätte roligt med Becca och Sonja och som jag gissade vann jag helt överlägset i mariokart, nånej skämtade bara. Men jag lagade en Nail Art till Sonja och tänkte visa hur man gör.
Laga ett snett band av valfri färg högst upp på varje finger.
Brevid det lagar du ett till i en annan färg.
Sedan en tilli ytterligare en färg.

Sedan lägger du till en sista valfri färg längst ut på nageln.
Efter att alla ränder är på plats måste naglarna torka ordentligt.

När de torkat lagar du svarta, tunna sträkk från sidorna i samma riktning som ränderna.
När även detta torkat lägger du topplack över allihopa och putsar sedan bort överlopps nagellack från fingrarna med en tops doppad i Nagellacksbortagningsmedel.


 Denna nageldesign är från saras nagelblogg, lackat.blogg.se

Lite andra nageltips är att använda acetonfritt borttagningsmedel, det skadar inte naglarna och nagelbanden lika mycket.
Det lönar sig inte heller att lacka hela tiden eftersom naglarna börjar växa uppåt och vika sig dubla av nagellack (det är lite svårt att förklara men det gör ont när de växer fel).

På lördagen skall jag laga någon sommrig design till mig till resan...
Ha det bra <3 : Madde





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar