torsdag 12 januari 2012

En mycket lyckad första lektion

Red Misu på årets första ridlektion och hon var helt super. Hade mycket energi men sprang ändå inte iväg som hon kan ibland. Gick även mycket fint i form mer än vanligt. Kan inte hjälpa glädjen som man känner efter en sådan här lektion och man bara går omkring med ett löjligt leende på läpparna.
En annan kul grej är att min lärare låvade att jag får rida min älskade Roope nästa lektion. Såklart skulle det vara roligt att få fortsätta med Misu när det gick så bra men henne har jag ridit och jobbat med hela hösten och Roope har jag inte ridit på ett halvt år.
Dessutom är det kanske bra att sluta när det går som bäst, fast nu förstår jag hur ni tänker och så är det inte, jag kommer inte att sluta rida Misu helt såklart men jag tror att jag vill börja jobba med Roope igen och få tillbaka det att det är honom jag känner bäst av hästarna även frånn ryggen. Från marken känner jag såköart ännu honom bäst men jag tror faktiskt att jag nu känner Misu bättre från ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar