torsdag 17 augusti 2017

Utomhusbus

Måndag morgon vaknade jag hemma hos Jonathan, han hade självklart redan stuckit iväg till jobbet och ingen annan i familjen syntes heller till. Jag mötte ingen annan än två kattungar och gick för att leta reda på resten. Eller mest för att hitta Buster, honom måste jag ju lite gosa med innan jag åkte iväg. Så fann jag hela familjen utanför trappan och lekte och övade på att bli katter eller någonting. Jag kom på att jag bara måste knäppa några bilder så jag gick iväg efter min kamera i bilen, och oj vad fina bilder det blev på dem där ute. 

Även om de börjar bli stora och knappt diar alls mera vakar Doris noggrant över dem, speciellt utomhus.

När jag kom tillbaka med kameran blev de flesta rädda och sprang in i huset och då var det en stund som bara Berit var ute, så tog ganska många bilder på henne då.



Hon och Doris jagadevarandra i tur och ordning.

Jaga mammas svans


Det vakande ögat på sina sex ungar


Ester var väldigt intresserad av vattnet i lådan under stuprännan och till sist tappade hon ju sedan balansen och landade rakt i. Esters nya ägare har redan bestämt att hon ska heta Salma.

Märta-Luoise som självklart sitter lite finare än de andra. Jag säger bara, tänk på vilka namn ni ger era djur för de blir ofta enligt det. Så säger många djurkännare. 





Och lilla Elsa som inte är speciellt vacker men ändå riktigt söt tycker jag, och som dessutom ska heta Sotis i sitt nya hem.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar