torsdag 3 augusti 2017

Störigt #10

Dags att slänga ur mig saker jag stör mig på igen. Det samlas saker i långsammare takt nu men listan blir ju ändå längre, och visst har några nya tillkommit.

  • Saker som ligger snett i diskmaskinen. Det här är verkligen en sak som jag inte tål och jag är verkligen förvånad över hur många som verkligen lägger saker snett i diskmaskinen och inte bryr sig. Alltså främst handlar det ju om tallrikar och jag tål verkligen inte om en tallrik inte ligger rakt utan i ett stöd på ena sidan och i ett som inte är mitt emot på andra sidan. Varför gör ni så här? Det ryms mer i diskmaskinen om de ligger rakt och dessutom är det bara jävligt mot nästa som ska lägga i sin tallrik, för då kan den inte heller lägga sin rakt. NEJ!
  • När folk förvränger historier. Det finns såå många som gör det här hela tiden. Ja man kan kanske överdriva lite ibland men allvarligt, allt för ofta blir historien sedan helt förvrängd och beskriver inte alls situationen som skett. Om det var en rolig situation, då ska den inte behöva kryddas så mycket. Och måste den kryddas så är det kanske inte en händelse värd att berätta om.
  • Att för många tycker att klöver sju är ett roligt kortspel. Enligt mig är det kortspelet bland det tråkigaste och onödigaste någonsin. Seriöst handlar det ju bara om tur och det enda man gör är lägger ut siffror i rätt ordning. Nej, det kortspelet vägrar jag faktiskt spela. Allt annat utom det.
  • När folk blandar namn. Ja jag vet, "du är dålig på namn", man blandar ihop er och så vidare. Men allvarligt har jag ganska mycket emot det. Jag blir inte speciellt arg då personer gör det överlag, men om man blandar med mitt namn och till exempel säger fel namn till mig så blir jag faktiskt lite ledsen. Jag vet egentligen inte varför det är en så stor grej för mig men av någon anledning känns det lite som att jag i så fall inte riktigt betyder tillräckligt mycket för att någon ska orka komma ihåg mitt namn. Och ja jag vet att det inte är så men jag känner ofta så i sådana situationer. Och självklart går tankar om det i så fall handlar om att personen som säger fel namn åt mig egentligen gillar den personen som heter det den kallat mig mer än mig. Tyck att jag är löjlig men jag är rätt känslig för det. 
  • Folk som säger kickla och muld och tror att det heter så. Snälla människor, om ni inte visste det så kan jag nu tala om att det heter kittla och mull. Och mörknet hör till samma kategori, det heter mörkret och uttalas inte med något n. Och det värsta är ju det att det finns personer som alltid säger så här och verkligen går omkring och tror att det är så man ska säga. Och jag har ofta ganska svårt att rätta just de här orden, eftersom personen ofta har sagt så i över 20 år utan att ha blivit rättad. Så jag vill inte vara elak, men det irriterar mig då man säger dessa ord fel.
En bild över min nuvarande hemstad, där jag nog trivs riktigt bra för tillfället. För att lätta upp efter det negativa helt enkelt.

Håller ni med om någon? Och vad har stört er lite extra den senaste tiden?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar