tisdag 22 augusti 2017

Den första riktiga

På lördagen var det dags för kräftskiva med Jonathans släkt. Årets första riktiga kräftor för både min och Jonathans del. Dagen började med öspel men jag hann bara vara med under den första grenen då jag sedan måste åka iväg till Drumsö för att rasta boxern Java. Då jag kom tillbaka visade sig det dessutom att mitt lag hade vunnit och vad är inte bättre än det. På kvällen blev det sedan kräftskiva, otroligt gott och roligt. Alla var förvånade över hur mycket på kräftan jag åt, vilket för mig är helt normalt. Och det är ju också orsaken till att jag brukar bli mätt på en kräftskiva då andra klagar på att de inte blir det. Och så blev det även många skratt åt min pedantiskhet och mina listor då det kom på tal. Jag har nog inte helt fattat att det inte är helt normalt så som jag håller på och planerar och bockar av saker på listor.




Om två veckoslut blir det kräftskiva igen, både fredag och lördag dessutom. Mums!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar