måndag 14 augusti 2017

Träning vecka 32

Förra veckan inledde jag faktiskt träningen redan på måndag, dagen efter att jag kommit hem från lägret. Tog då spårvagnen (hade tänkt gå men det ösregnade och jag var ganska trött på att vara blöt efter lägret) till Porthania och gick på ett body pass. Ny instruktör och riktigt trevligt pass. Just på grund av att lägerkoman ännu låg på ganska rejält tog jag lite lättare vikter än normalt och så men fick en bra träning i alla fall. Riktigt svettig efteråt och tog sedan en lugn promenad hem, gick lite långsamt då jag var relativt trött.

Så hade jag tänkte träna på tisdagen men det passet jag hade bokat (motionsgympa) hann jag inte på eftersom jag var och hälsade på en kund till Tassuvahti. Och så skulle jag egentligen ha velat gå på kettlebell men det passet var fullt och det kom inga avbokningar. Så då jag kom till Åland hade jag fortfarande bara ett träningspass den veckan.

Så det resulterade i löpning både torsdag och fredag. Torsdagen gick bra, jag sprang med Vili och vi sprang drygt 6 kilometer. En relativt lugn takt på grund av att Vili var med och speciellt mot slutet stannade han och kissade ganska ofta, mest för att han kände att han behövde pausa lite tror jag. Söt att han fattar att då får han paus, men inte för att bara bli och snusa på någonting. På fredagen vaknade jag dock med ganska ont i höger ljumske och framlår från föregående dag. Mot kvällen bestämde jag mig ändå för att ta en liten runda. Blev en kilometer kortare än föregående dag och så mycket tyngre. Det tog nästan två kilometer att verkligen få igång ljumsken och höften och så kändes benen ganska mycket som bly hela vägen. Men det trots det och att jag försökte ta det lugnare sprang jag alla kilometrar på under 6 minuter. Vilket för mig är en ganska snabb takt, eller så småningom börjar det väl bli normalt. Märks att jag sprungit mera nu då takten ökar.

Men om det finns någon som läser som är bra på sådant där om kroppen, och muskler och träning och så. Förra sommaren, ett år sedan var jag och ro med ett gäng från Västis och efter det var mig ljumske väldigt väldigt sjuk och efter den roddturen så börjar det att kännas och göra ont i den ibland då jag springer, då jag gör magmuskelövningar där man har fötterna rakt upp i luften och sedan sänker ner och lyfter tillbaka dem och liknande. Är det här normalt och kan jag göra någonting för att det inte ska hända? Det är ju inte direkt en trevlig känsla och det gör faktiskt ganska ont... Har försökt tänja lite (dock inte så mycket som man kanske borde) men hittills har det alltid vid vissa övningar återkommit.

På torsdagen blev det ett dopp i havet för att tvätta bort löpsvetten medan jag på fredagen satsade lite och faktiskt värmde bastun.

Även om det bara blev tre träningspass denna vecka börjar det kännas som att träningen är igång igen.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar