torsdag 17 augusti 2017

När planer förändras

Jag är en person som planerar väldigt mycket, jag gör mycket i mitt liv och oftast planerar jag in så att jag hinner med det mesta. Men det här gör också att jag reagerar väldigt starkt på när planer ändras. En ändring i planen leder ofta till att mitt schema inte fungerar och sedan missar jag någonting, någonting jag gärna skulle vara med på. Och för någon som inte känner så här förstår jag att det är otroligt svårt att förstå hur en ändring i planerna till och med kan ge mig ångest.

Jag känner just nu att jag lite måste skriva om det här för att det påverkar så mycket i mitt liv. Egentligen skulle jag väl inte vilja leva mitt liv efter en plan, men det är så jag fungerar. Jag gör upp ett schema, skriver listor och bockar av saker. Och jag får lite panik om saker inte går som man tänkt. Och dessutom blir jag så klart ledsen, även om jag förstår att allting inte alltid kan gå som man tänkt. Men mitt schema och min allmänna balans i livet är rätt känsligt för rubbningar i planer. Och det är inget jag är stolt över men tyvärr är det så jag fungerar.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar