fredag 11 augusti 2017

Jag njuter på Åland

På onsdag morgon körde jag, via Finno, till Porkala, plockade upp herr Viljam och så startade vår roadtrip till Korpo. Efter flera timmar i bil, sedan flera timmar på färja och färjbyte kom vi äntligen fram och lite efter klockan åtta på kvällen steg jag ur bilen för att öppna grinden så att vi kunde rulla fram de sista metrarna till vår stuga på Sottunga. De två dagarna jag och Vili har varit här har bestått enbart av gassande sol. Så största delen av tiden tillbringar vi på terassen och jag har jobbat en hel del på brännan. Lite duktiga var vi och sprang en runda igår. Får se om jag ger mig ut i dag också, men tror det blir ensam i sådana fall, det är trots allt ganska varmt för Vili och han behöver nog inte springa varje dag heller.


Ja, de flesta bilderna jag har tagit är på honom.





I morgon kommer dessutom Jonathan hit, just nu sitter han på en buss på väg till Åbo och därifrån ska han ta buss till Korpo. Sedan blir det färja till Kökar, där han tyvärr måste tillbringa natten då det inte går någon färja därifrån hit förrän nästa morgon. Men ska bli kul att få hit honom också, och så ska vi äta kräftor på kvällen. Mina första för i år och bara frysta dock men i alla fall.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar