fredag 11 augusti 2017

Jag köpte internet

Igår kväll efter att jag en stor del av dagen tittat på Youtube och liknande (har ju en hel del att titta ikapp efter scoutlägret) tog mitt internet i telefonen slut. Alltså jag hade använt upp allt för den här månaden som ingår i mitt abonemang. Det händer inte ofta men just då man måste dela internet till datorn från telefonen händer det. Och jag tänkte först att jag klarar mig väl med lite långsammare internet tills lördag morgon då Jonathan kommer. Men redan i dag på förmiddagen kände jag att nu får det vara nog, jag vill kunna använda mig telefon som normalt och så vill jag verkligen kolla på videon på min dator. Så jag tänkte att det var värt att investera sex euro för de resterande dagarna av den här faktureringsperioden.

Och visst är det underbart att kunna surfa och kolla videos och så som normalt igen. Men lite samvetskval har jag nu. Det är lite mot mina egna principer och dessutom märker jag ju nu hur beroende jag är, som verkligen "behöver" internet så mycket. Samtidigt intalar jag mig om att det är en liten summa och att jag nog egentligen tycker att det är värt det och att det ju är en en gång företeelse. För direkt då jag fått tillbaka mitt internet gick jag faktiskt in på Telias sidor och kollade lite. Och det visade sig att mitt abonemang,jag haft i två och ett halvt år var gammalt och inte alls värt det. Så jag bytte till ett som var två euro billigare och hade obegränsad surf i hela Norden och Baltikum samt lika mycket som jag hittills haft i mitt normala att använda i EU och Schengenområdet. Så det borde verkligen vara bara den här ena gången jag köppte mera internet åt mig. Så då är det väl helt okej.


Hur förhåller ni er till sådant här? Brukar ni ofta köpa mera internet?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar