måndag 14 augusti 2017

Träning, hundar och fest

När jag kollar i min kalender den här veckan är det mesta jag ser någonting som innefattar hundar. Och om man känner mig vet man ju att det inte kan bli bättre enligt mig. Redan i morgon kväll ska jag åka till Drumsö för att träffa två stycken hundar som jag sedan ska hålla sällskap i sex timmar på torsdagen. Den ena hunden är en fransk bulldog och den andra är en breton. Tänk, en breton, ska bli roligt att på riktigt träffa en annan, har egentligen inte umgåtts med någon annan breton än vår egna Chili, men de verkar ju alla vara lika galna till sin personlighet. Och ganska skönt också att kunna säga att man har erfarenhet att den rasen, med dess utmaningar och så. 

På onsdagen ska vi träffas med grundarna till Tassuvahti och de andra tassvakterna i en park för att umgås och prata en hel del hund antar jag. Man får ta med sig sin egen eller en hund man sköter just då men för min del blir det ju nog att komma dit utan hund. Men roligt och spännande i alla fall, har inte träffat någon av de andra ännu.

Veckoslutet innebär sedan att vi tillsammans med Jonathans släkt är på deras holme och har kräftskiva och så kallat öspel. Det vill säga en olympiad av något slag, ännu ganska oklart. Och på lördagen ska jag dessutom iväg några timmar för att rasta boxern Java. Och oj vad jag gillar hennes namn, Java har definitivt lagts till på min lista med bra djurnamn.

Och det enda andra jag har planerat är några träningspass och springturer. Och dem berättar jag mer om i slutet av veckan.


Hur ser er vecka ut?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar