måndag 26 augusti 2013

Princessteam grow again

Mina ridlektioner har nu så småningom börjat igen. Har dock inte kunnat var på mina egna lektioner men jag har tagit igen dem med lektioner andra dagar, på tisdag och söndag förra veckan. Tisdagen var en horribel lektion, och det var ju så klart då jag hade fotograf... Misu lyssnade ju inte ett dugg, bara sprang iväg och vägrade koncentrera sig på allt vad skänkelvikning hette. Blev inte den bästa smaken efter första lektionen direkt.


//Ratsastustunnit ovat nyt pikkuhiljaa alkanut taas. En ole vaan voinut olla omalla tunnillani muttan olen korvannut muilla, tiistaina ja sunnuntaina viime viikolla. Tiistaina oli ihan kamala tunti, ja tietysti silloin oli kuvaaja... Misu ei kuunnellu ollenkaan, juoksi vain pois alta ja ei suostunut keskittyy yhtään mihinkään pohkeenväistöön. Ei paras mieli ekan tunnin jälkeen.//


Vacker är hon ju nog <3

Igår gick det ändå bättre. Fast först var hon en tjuring i boxen och bara ville sparka, så 10 minuter innan lektionen fick vi till slut fast henne och sedan var hon som vanligt hur snäll som helst. Förstår mig inte alls på henne ibland. Nåja, efter att snabbt lagat henne och förhoppningar på att jag inte satt alltför mycket stress på henne började lektionen. Hon var lite springig men nog fick vi till några bra bitar också. Och några öppna i höger varv var riktigt fina samt den rullande galoppen på höger varvs volter. Galoppfattningarna satt inte alls, så konstigt eftersom det inte brukar vara ett problem. Nåjaa men det var ju bättre andra gången så hoppas det fortsätter i samma riktning.

Hej ni, jag är en söt liten prinsessa, gillar någon mig? <3

//EIlen meni paremmin. Vaikka hän oli ennen tosi kiukkuinen boksissa ja halusi vain potkia, joten saatin se kiinni vasta 10 minuuttia enen tuntia ja siiten se oli yhtä kiltti kuin aina. En oiken tajuu sitä hevosta aina. No mutta sen jälkeen että oli pikaisesti laittanut sen kuntoon ja toivonut että en ollut laittanut omaa stressiä häneen alkoi tunti. Oli vähän juoksua mutta oli siinä muutama hyvä pätkä kanssa. Ja jotkut sulkutaivutukset oikeassa kierroksessa oli oikein hyviä ja sitten pyörivä laukka ympyrälla oikeassa kierroksessa. Laukannostot ei sujunut, outoa sillä ne si ole ollut ongelmallisia ennen. No mutta toinen tunti oli ainakin parempi joten toivottavasti jatkuu tähän suuntaan.//

Eftersom det såg ut så här mestadelen av tiden har jag ingen större lust att lägga upp alltför många ridbilder, tyvärr ser för hemskt ut...


Nästa veckas torsdag blir det två timmar i streck, få se vad det ger med sig <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar