måndag 19 augusti 2013

Kan lära mig att leva med dessa måndagar

Vad säger ni om att börja 12:45 på måndagar denna period? Plötsligt är inte måndagar längre den där hemska dagen som börjar en ny vecka. Jo den börjar en ny vecka men samtidigt är det dagen då jag inte har väckning, då jag har extremt mycket tid på morgonen, hinner vila ut mig från helgen till den nya veckan och får dessutom äta lunch hemma. Det här är verkligen sådant jag gillar. För tillfället myser jag i min säng, helt klar, har varit vaken en och en halv timme och vet att jag inte ska fara förrän om två timmar. Snacka om lyx!

//Mitä sanotte siitä että aloitan maanantaisin tässä jaksossa 12:45? Yhtäkkiä maanantai ei ole kamala päivä joka aloittaa uuden viikon. Joo se aloittaa uuden viikon mutta samalla se on päivä jolla minulla ei ole herätystä, minulla on paljon aikaa aamulla, voin ottaa rennosti viikonlopun jälkeen ja olla täynnä voimia uuteen viikkoon ja sitä paitsi saan syödä lounasta kotona. Tällaisistä asioista pidän oikasti. Juuri nyt otan rennosti omassa sängyssä, ihan valmis, olen ollut hereillä puolitoista tuntia ja en tarvi lähteä kun vasta kahden tunnin kuluttua. Tämä on luksusta!//

Så tänk på det när era väckarklockor ringer klockan 6 på måndag morgon
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar