söndag 18 augusti 2013

Hur hårt åkte båten nu egentligen?

Idag var en av de dagarna när jag bara vaknar exeptionellt tidigt och sedan inte kan somna om. Så steg jag pigg upp klockan sju och åt morgonmål. Så hade jag så tråkigt att jag städade mitt rum! Snart ska jag nog bege mig till Böle och hälsa på Juntti, jag skulle fara dit på morgonen, och snart lär han väl också ha vaknat. Gårdagen var riktigt kul, hann inte vara i Böle så länge före vi skulle fara och segla. Och ja båten var ju rätt tuff, den hade ingen motor så segel hela vägen och så for det riktigt fort. Kul var det att träffa Rasse och Kumppis också.

//Tänään oli sellainen päivä jona häräsin tiso aikaisin ja en sitten saanut unta. Joten nousin ylös setsemältä ja söin aamupalaa. Sitten minulla oli tylsää joten siivosin huoneeni! Kohta lähden varmaan Pasilaa moikkaamaan Junttia, hän sanoin että voin tulla aamulla, ja kohta hänkin on varmaan heränyt. Eilinen oli hauska, en ehtinyt olla kauan Pasilassa ennen kuin lähdettiin purjehtimaan. Ja vene oli kyllä aika siisti, sillä ei ollut moottoria joten purjeilla koko matkan ja se vene lähti kyllä kovaa. Haskaa kanssa tavata taas Rasse ja Kumppis.//

Mitt sätt att styra och använda ratten var tydligen helt fel, men sådan skillnad är det väl inte?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar