onsdag 14 augusti 2013

Det känns normalt

Det här med att börja skolan igen. Jag ville ju verkligen inte. Men vad då, så farligt var det väl inte? Nej inte nu än i alla fall, det har nästan varit riktigt roligt att börja anteckna och läsa några kapitel igen. Säg inte att ni nu sitter och gråter för att Lärkan syndromet totalt fått mig i sitt grepp. Det har det inte men med två LÄTTA matematikuppgifter och några religionsargument som läxa kunde jag bara av farten fortsätta med att läsa två kapitel kemi. Och vet ni en grej? LILLEN HAR KEMI MED MIG! Så himla kul, vi ska få kul den här kursen! Och så hann jag till Sello på vägen hem, en del jag köpte är en hemlighet men så fyndade jag också lite.

//Tämä koulun alkaminen. Minähän en halunut ollenkaan. Mutta mitäs siinä, eihän se ollut niin vaarallista? Ei vielä ainakaa, on melkei ollut jopa hauskaa saada vähän tehdä muistiinpanoja ja luke pari lukua. Mutta älkää itkekö siitä että Lärkan tauti on saanut minut otteensa. Ei se ole mutta kun on kaksi HELPPOA matikan tehtävää ja pari uskonnonväitettä läksynä niin jatkoin siitä vain lukemaan kaksi lukua kemiaa. Ja arvatkaa mitä? LILLENILLÄ ON SAMA KEMIAN KURSSI KUIN MINULLA! Hauskaa, saadaan hauskaa tällä kurssillä! Ja sitten ehdin kotimatkalla Selloon, osa jota ostin on salaisuus mutta sittä tein vähän löytöjäkin.//

Jag gick nämligen till Seppälä med ett presentkort på 8 euro. Och jag tänkte köpa för det och i alla fall ett topplack. Så det hittade jag och sedan råkade jag hitta någon sorts reakorg med an massa bra saker för 1-2 euro så fick rätt mycket för pengarna.
//Kävin Seppälässa koska minulla oli lahjakortti jossa oli 8 euroa. Sillä aioin ostaa ainakin päällyslakan- Joten sen löysin ja sitten löysin jonkun ala korin missä oli paljon hyviä tuotteita jotka maksoi 1-2 euroa joten sain aika paljon sillä rahalla.//
Nagellacksremover pads

Tre glitterlack och så topplacket

En svart glittereyeliner

Och till sist gick jag till Anttila och köpte en del garn
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar