tisdag 10 oktober 2017

Veckans plan som den såg ut

Jag skrev det här inlägget igår kväll. Bara några timmar innan jag fick världens magknip, som sedan under natten utvecklade sig till en ordentlig matförgiftning. I princip var jag sängliggande ett dygn och inte före i dag på eftermiddagen klarade jag av att äta någonting. Vi kan ju säga så att jag aldrig någonsin mera kommer att köpa sushi från en matbutik. Så i dag har jag faktiskt inte gjort annat än legat i sängen, men jag hoppas på att kunna återgå till det normala livet i morgon. Känner mig redan mycket bättre.

Den här veckan jobbar jag tre dagar nu i början av veckan och de dagarna ser också ut att bli långa. Igår var jag dock hemma redan efter klockan 15 efter jobb och träning. Så hann jag göra lite skoluppgifter och gå över till Natt för att prova klänningar och nu kan jag lägga ett kryss vid punkten "fixa årsfestklänning" i min mentala lista. I dag har jag skola efter jobbet. Sen föreläsning som slutar först vid klockan 19.

I morgon ska jag träffa en kund, som jag ska sköta i november, efter jobbet och därefter är det spexövning med fokus på dans som gäller. Jag är egentligen inte dansare men ska vara med i en dansscen även om min rollkaraktär som tur är dålig på att dansa. På torsdagen har jag skola och återigen ett spexmöte, denna gång ska vi diskutera kulisser och kostymer. Det är mycket som ska hända nu i veckorna.

Fredagen innebär också skola och så kommer antagligen Jonathan ner då till sitt höstlov, men det är ännu oklart när vi ska ses. Så veckoslutet är relativt öppet ännu, men jag hoppas så klart på att få umgås med honom en del i varje fall. På söndagen övar vi återigen spex, fokus på min sång som det ser ut nu. Och mot eftermiddagen är det äntligen dags att igen möta upp mitt teatergäng på Bergåsa. Så spänd inför att veta vad årets pjäs går ut på och vad jag kommer att ha för roll. Och självklart ska det bli underbart att träffa alla igen. Efter två år i den där gruppen känns det verkligen som att jag har riktiga vänner där och vi har så mycket roligt tillsammans. Under veckoslutet kollade jag igenom bilder och videos som finns i vår gruppchat och jag insåg hur mycket vi verkligen har gjort och upplevt. Alldeles galna och underbara saker. Även om fokus ännu några veckor måste ligga på spexet ser jag så mycket fram emot att få sätta igång med det här igen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar