lördag 7 oktober 2017

Tacomys

Så där lite halvt spontant bestämde vi på onsdag eftermiddag att ses torsdag kväll med Laila och Louise. Planen utvecklades lite och vi bestämde oss för att äta lite tortillas och dricka lite skumppa. Så mot kvällen kom töserna hit och så fixade vi ihop middagen tillsammans, åt och snackade resten av kvällen. Vi åt vegetariska tortillas och jag måste säga att sojafärsen överträffade mina förväntningar. Kände väldigt lite skillnad i smaken och dessutom blev jag betydligt mättare på det än vad jag brukar bli på köttiga. Kan nog tänka mig äta det igen. 


Det är länge sedan jag haft så här mycket fyllning, då jag lagar själv brukar jag oftast köra på en sås, lite gurka, ost och rostad lök. Och det blev över så mycket att vi fick en riktigt ordentlig måltid med Jonathan i dag och det finns ännu kvar av nästan allting. Dock var ju maten inte det viktigaste, utan självklart sällskapet. Vi har inte setts för att umgås på väldigt länge och samtalsämnena verkade bara inte ta slut. Då klockan närmade sig halv tolv började tjejerna tänka på att ta sig hemåt, även om det kändes som att vi bara hann skrapa lite på ytan. Men vi bestämde oss för att ses snart igen och fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar