söndag 8 oktober 2017

Att göra det man vill

Jag är en person som har många bollar i luften och gillar att göra mycket och har ofta ett tajt minutschema för dagen för att hinna göra allt det jag vill. Den här hösten har det blivit lite extra mycket då jag förutom studier och hobbyn har två jobb. Och det är så jag vill göra det just nu, men samtidigt har jag lite känt att jag nog måste välja lite vad jag gör. Jag hinner nämligen omöjligt göra allt. Det hinner ingen. Och jag är en person som tycker om många olika saker och vill göra mycket. Och här i dagarna tog jag faktiskt ett beslut jag måste säga att jag är riktigt nöjd med. Jag tog nämligen beslutet att jag en tid framöver bara ska göra saker jag verkligen brinner för. Saker som jag helhjärtat älskar att göra. Självklart kan ju inte allting vara så, till exempel känns ju inte studierna alltid så och jobbet på Gainer verkligen inte heller. Men dessa två räknar jag inte riktigt dit, studierna känner jag ändå att jag måste göra för att komma någonstans. Och jobba vill jag för att kunna tjäna och Sara lite pengar för att sedan ha då jag flyttar hemifrån.

Det handlar mest om sakerna jag gör på fritiden. Till exempel älskar jag för tillfället att jobba med Tassuvhti, det känns knappt som ett jobb då jag får vara med hundar hela tiden. Så brinner jag väldigt mycket för att spela teater och stå på scenen och därför vill jag nu satsa på spexet och vara med i teatergruppen och så vidare. När jag var och provred hästen förra veckan kände jag verkligen att det är någonting jag saknar i mitt liv nu och blev verkligen taggad på att ta upp ridningen så fort det bara går igen. Med scoutingen känner jag som jag skrivit om tidigare att samma iver inte riktigt finns där och därför låter jag det för tillfället bara rulla på egentligen. Jag kan ju till exempel inte bara plötsligt sluta hålla möten jag lovat leda och så vidare. Men inte ta en massa extra ansvar och uppgifter där nu då jag funderar på hur jag känner och vad jag vill.

Min tanke är väl egentligen att endast med det som jag verkligen älskar och brinner för kan jag lätt fylla mina dagar och därför känns det för tillfället dumt att ta in en massa saker som jag tycker att känns helt okej. För då måste jag ju antagligen plocka bort någonting jag tycker mera om, och hurdan lyx är det inte att det mesta man gör tycker man mycket om att göra. Och att sedan varva dessa saker med vänner, fester och allmänt mys med personer man gillar låter för mig som livet jag vill leva. I alla fall just nu. Så det här är beslutet jag tog och jag tänker försöka leva enligt det och fundera på jag verkligen vill göra och göra det som gör mig glad.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar