söndag 15 oktober 2017

Träning vecka 41

Den här veckan inledde jag träningen på måndagen med kettlebell. Mycket bra träning och betydligt nöjdare efter passet än förra veckan då jag gick på samma pass med en annan tränare. Under natten till tisdagen blev jag ju sedan matförgiftad och låg däckad i två dagar. Jag vet inte om det berodde på det eller på måndagens träning men alla muskler i hela kroppen värkte och gjorde väldigt ont på tisdagen.

På torsdagen försökte jag mig sedan på att träna igen och gick på ett body pass. Kanske inte det smartaste att välja ett så tungt pass som första efter matförgiftningen. Och i uppvärmningen kände jag mig verkligen inte bra och funderade faktiskt på om jag måste avbryta. Provade lite till då vi började göra de egentliga övningarna och det gick riktigt bra. Tog det ganska mycket lugnare än normalt men gjorde ändå varje övning så det kändes riktigt bra efteråt.

På lördagen drog jag iväg mig på en förmiddags Zumba. För att konstatera än en gång att det inte är min grej. I början var det hemskt då instruktören bara körde igång och jag inte alls hängde med. Vid vissa tillfällen var det helt roligt att skaka på kroppen lite och mot slutet kändes det riktigt tungt och utan klocka att titta på hade jag ingen aning om hur länge det var kvar. Men ja, inget jag vill gå på ofta men någonting som ger ett bra konditionspass då jag inte får någonting annat att passa in i schemat.

Och eftersom jag kände att den övriga träningen den här veckan var ganska hård och relativt mycket fokus på muskelkondition, vilket jag fått känna av tänkte jag tog jag ett lugnare stretchpass i dag på förmiddagen. Letade på YouTube och körde detta 35 minuters passet hemma. Skönt, stretande och även avslappnande. Ska se om jag kommer att göra fler av hans övningar i fortsättningen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar