torsdag 12 oktober 2017

BookBeat

Som jag har nämnt i något tidigare inlägg har jag nu tagit en gratismånad på e- och ljudboksappen BookBeat, eftersom jag under våren och sommaren blev så förälskad i att läsa och lyssna på böcker i appen Nextory som jag hade gratisversion av då. Så för att inte behöva betala på ett litet tag till för de här tjänsterna testade jag helt enkelt en annan. Tänker senare då min gratismånad ta slut skriva ett inlägg där jag jämför tjänsterna. Men ny tänkte jag lite berätta om vilka böcker jag har lagt till i min lista här och skulle vilja hinna läsa under månaden och så vidare.


Den första boken jag ville läsa var "Djupgraven", som jag hört så bra om. Och den har jag ju redan skrivit ett blogginlägg om förra veckan. En bok som heter "Hundkärlek" är den första boken som jag började lyssna på. Och jag har ännu inte lyssnat slut de eftersom den är ganska lång, men nu är det bara en och en halv timme kvar. Även boken "När livet börjar om" har jag hunnit läsa ut, och den skriver jag om nästa vecka. I dag började jag dessutom läsa första boken i en ny serie "Disa" i serien som heter "Sthlmqueens".

Så finns det en hel del böcker som jag samlat i listan, men inte riktigt vet i vilken ordning jag ska försöka eftersom jag ju omöjligt inte kommer att hinna läsa alla på de två och en halv veckorna som är kvar. De som jag skulle vilja läsa är "Warriors. Ut i det vilda", och sedan antagligen alla sex böckerna i "Warriors" serien. Så har jag sparat "Wallflower" (The Perks of Being a Wallflower), "Omgiven av idioter", "Tänk om det där är jag" och "Håpas du trifs bra i fengelset". Men får som sagt se vilka jag kommer att läsa.


Jag hoppas även att jag ska hinna lyssna slut boken "Katter och döttrar" som jag började lyssna på i Nextory. Det enda jobbiga där är att jag ju inte har en aning om hur långt jag har lyssnat och har inte den infon någonstans. Så har jag sparat Joakim Lundells bok "Monster" i min lista. Tyvärr finns den endast som ljudbok då den är så ny (utgavs på måndag) och jag skulle helst läsa den men kan nog vara att jag lyssnar igenom den ändå. För det lär ju dröja innan den dyker upp i de finska biblioteken och om den dyker upp lär det väl bli galet lång kö direkt. Om kvällarna då jag ska somna brukar jag faktiskt lyssna på ungdomsböcker, gärna hästböcker som jag läste då jag var yngre. Det är på något sätt så mysigt, och att få somna till högläsning är ju bara det bästa. Och i listan har jag även 


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar