måndag 2 oktober 2017

Aatu och Ludde

Det har blivit en hel del hundinlägg den senaste tiden, och det kommer nog inte att sluta med det. Så blir det väl då man jobbar med någonting man älskar och det som man gillar att fota allra mest också ingår i jobbet. Och allvarligt måste jag säga att hundar enligt mig är bland det roligaste att fotografera samtidigt som det oftast blir lyckade bilder. Även om det självklart finns en hel del utmaningar gällande det.


De här två söta gamylerna till taxar bodde jag fyra dagar hos då deras ägare var på resa. Den bruna till höger heter Adolf och den svarta Ludwig. Men de lyssnar nog mest till Aatu och Ludde. de är båda rätt så gamla och sover mest, men ska alltid vara där den som är hemma är och helst ligger de och myser i sängen. Speciellt Aatu, som även sov hela natten varje natt nedkrupen under mitt täcke och "muttrade" stört om jag råkade dra bort täcke från honom.


Ludde var lite mer misstänksam i början och jag hade även fått instruktioner som att jag inte ska oroa mig om han inte äter de första dagarna i protest. Men redan den första kvällen åt han och mot kvällen på andra dagen verkade han vara riktigt glad över att se mig då jag kom hem. Och ju längre jag bodde där desto mera verkade han gilla mig och desto gladare verkade han bli av att se mig och följa med där jag rörde mig. När vi lärde känna varandra var de här gossarna riktiga charmörer.


Har försökt ta en sådan här typs bild så många gånger och nu tycker jag för första gången att det lyckades riktigt bra. Gick kanske lättare då hundar låg på rygg och kollade uppåt.


I dag fick jag dessutom meddelande om att de varit riktigt nöjda med skötseln av hundarna och bokade genast mig för att sköta om grabbarna om ungefär en månad igen. Någonting jag självklart ser fram emot.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar