söndag 22 oktober 2017

Fyra dagar kvar

Jag har precis flyttat hem till en kund, som jag ska sköta som de närmaste veckorna. Jag körde hit genast efter dagens fyra och en halv timme långa spexövning. Och nu övar vi varje dag, långa övningar varje dag för nu är det bara fyra dagar kvar till premiär. I dag har vi första gången kört igenom allting från början till slut. Och för att vara första gången gick det faktiskt riktigt skapligt. Visst är det mycket som behöver slipas och övas in men nu känns det i alla fall som att vi lite mera har koll på hur allting ska fungera. Ett par snabba och skyndsamma klädbyten för min egen del men det ska väl nog lösa sig. Sången börjar så småningom lösa sig, men vi får se hur det är när det sitter 60 personer en halv meter från mig och jag ska göra det då. Dansen, som jag också så småningom börjar börjar hitta fick jag faktiskt kommentar att jag dansar för bra för min karaktär. Vet inte om det var ett skämt för det gick verkligen inte bra i dansen i dag, men det är ju i alla fall en tröst att jag verkligen kan vara urkass där. Och att jag ska vara det.

I morgon kör vi igen, och i övermorgon. Och på onsdagen och sedan är det faktiskt premiär. Det är intensivt men det är ju galet roligt, men samtidigt ska det vara så otroligt skönt att det snart är över. Och två föreställningar efter premiär känns så lugnt, då har vi ju gjort det en gång och förhoppningsvis bevisat att vi klarat det. Men nu fokus på att lära sig allt så perfekt som det kan bli, och sedan lära sig att improvisera alla omstarter som publiken kan tänkas hitta på åt oss.

Vår galet snygga affisch, fotograferad och redigerad av Axel Nurmio.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar