söndag 1 oktober 2017

Vad oktober har att erbjuda

Ny månad, och vilken månad det här kommer att bli. Det mörks att hösten börjar vara igång och för mig känns oktober verkligen som höst. Oktober för mig kommer att innebära massor program och ganska tajt schema. Främst kommer det att handla om spexövningar tor jag och mycket kommer att snurra kring det. Eftersom det är premiär i slutet på månaden och föreställningar i början på november. Det gäller att få allting rätt den här korta tiden.

Så kommer jag att fortsätta jobba, på Gainer ska jag ännu kolla den här månaden hur jag upplever det i alla fall. Har funderat en del på om jag ska vara kvar där eller inte då det tar ganska mycket energi men jag har försökt planera mina arbetsdagar lite bättre än i september och dessutom lagt in bara exakt så många arbetstimmar som krävs för månaden.

Så kommer jag att fortsätta som normalt med Tassuvahti och hoppas på mycket och roligt jobb där. Har faktiskt redan några jobbgrejer här inbokade. Ett hembesök för två katter och så det största i slutet på månaden. Jag kommer nämligen att sköta on en tax i två hela veckor. Bo hemma hos den i Esbo och sköta o den medan ägarna är på resa. Jag hoppas även att under den tiden kunna jobba hemifrån för Gainer så mycket som möjligt så att jag inte skulle behöva köra in till stan allt för mycket.

Första hela oktoberveckoslutet, det vill säga om en vecka, kommer Jonathan ner och vi ska mest vara tillsammans lite för att kompensera hur lite vi har setts på senaste tiden. Längtar verkligen. Och så har han även höstlov och även om vi kanske inte kommer att ses så mycket då betyder det ändå att han är i södra Finland och det gör ju alltid saken lättare. Och traditionsenligt blir det sushikväll med familjen i oktober, mums.

I och med spexet blir det även årsfest. Är inte ännu säker på om jag ska gå. Hade tänkt gå men Jonathan skaffade annat program till den helgen så jag vet inte hur ivrig jag är på att gå ensam. Samtidigt Känns det nog som att jag kommer ångra om jag inte går, men att hålla på och stressa med klänning och så vidare låter inte heller som någonting jag är super ivrig på. Ska lite se och prata runt med människor, främst kanske Ville om vi skulle gå tillsammans.

Det här är planerna för oktober så här långt. Och självklart har jag en lite scoutmöten och dessutom har vi teterstart med JUF teatergänget. Men antagligen kommer det under månaden att dyka upp en hel del planer till.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar