måndag 30 oktober 2017

Spexpremiär och influensa

Förra veckan uppdaterade jag måndag och tisdag. På tisdagen redan, mot kvällen kände jag mig hängigare och tröttare och kände lite i halsen. Körde spexövningen lugnare och försökte sparar rösten, jag kände nog att det här inte blir bra. På onsdagen var det genrep och även om jag hostade en del så åt jag lite värkmedicin och körde igenom ett relativt lyckat genrep. Det värsta var att vakna på torsdag morgon och känna, nej det här går inte. Jag orkade knappt ta mig ur sängen för att gå ut med taxen jag bodde hos. Höll kontakt med spexet hela dagen och vi bestämde att jag vilar till det sista och om jag bara på något sätt klarar det kommer jag dit för att köra. Precis innan jag skulle fara kändes det nästan som att jag skulle svimma men jag satte mig ändå i bilen. Och av någon anledning, var det bänkvärmen, radions talande eller någonting annat men någonting fick mig att känna mig lite bättre. Så på plats och ställe åt jag lite mera värkmedicin, drack finrexin och sminkade mig. Så ställde jag mig på scenen.

Vi körde en fantastisk premiär, det var fullsatt i publiken. Faktiskt över fullsatt och de skrattade och skrek och nästan grät vid vissa tillfällen. Första akten gick smärtfritt och bra och jag bara körde med värkmedicinens och adrenalinets krafter. I andra akten märkte jag att nu börjar min röst inte finnas mera. Som tur hade jag inte så mycket repliker kvar mera och tog ut mina sista krafter och avslutade spexet som vi skulle. Jag åkte mer eller mindre rakt hem till hunden jag skötte om och somnade. På fredagen åkte jag hem, lade mig i min egen säng och här har jag legat sedan dess. Jag har haft feber i flera dagar, jag hostar som en galning och jag var inte en av dem som var på årsfest och sillis på fredag och lördag. Min vecka blev inte som jag tänkt, och i den här influensan har jag inte heller orkat skriva någonting här på bloggen. Inte heller orkat läsa andras bloggar för den delen.

Jag är fortfarande sängliggande men i dag känner jag mig lite bättre och försöker så småningom börja ta tag i mitt liv igen. Har anmält mig till en kurs i den här perioden, så nu går jag tre (missar dock första tillfället i morgon) och lite allmänt kollat upp saker. Men det är vad jag har gjort sedan jag senast skrev någonting, det vill säga mest legat och hostat.

Bild: Axel Nurmio

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar