tisdag 5 juni 2018

Vanor jag inte brukar tala om

Det finns vissa vanor jag har, som jag inte direkt skäms över men som jag väljer att inte tala om. Mest eftersom det brukar leda till att folk börjar övertala mig att det inte är värt att leva så som jag gör, och jag får överlag reaktioner jag inte vill ha. Och det här bra vanor jag håller på med. Till exempel vaknar jag klockan sju varje morgon på vardagarna, oberoende av när jag ska vara någonstans. I undantag så klart om jag ska vara någonstans innan klockan åtta, men ni fattar. Det här eftersom jag har märkt att jag är betydligt piggare och dessutom får jag betydligt mera gjort eftersom jag har märkt att som person är jag allra mest effektivt på förmiddagen, så därför har jag valt att i stället utnyttja någon timme extra på morgonen. Och då är jag även trött och somnar oftast lätt vid elva på kvällen. Det har helt enkelt blivit en dygnsrytm som visat sig passa mig bra.

Och det andra är att jag går i princip överallt då jag rör mig i Helsingfors. Är sträckan under två kilometer går jag i regel alltid. I ställe för att ta spårvagn, för jag vill försöka gå 10 000 steg om dagen så då känns det onödigt att inte utnyttja denna sträcka för att "samla" stegen. Men dessa två vanor i mitt liv är sådana som folk av någon anledning brukar störa sig på att jag gör. Och därför väljer jag oftast att inte berätta om det, för jag bryr mig egentligen inte om vad andra tycker men det verkar reta andra att jag gör dessa saker så då kan jag spara deras humör och låtsas att jag som andra snoozar så länge det går på morgonen och sedan sitter och halvsover på spårvagnen för att sedan sitta hela dagen. Upplever ni liknande saker med andra saker? Upplevde lite samma sak då jag var utan att äta socker i ett och ett halvt år faktiskt.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar