onsdag 6 juni 2018

Snabba Hangöhälsningar

Just nu har jag rätt så fullt upp, min tredje arbetsdag på Västis ska snart börja, men eftersom jag börjar hemifrån har jag lite mera tid på morgonen. Men tänkte uppdatera lite om vad jag gör här i Hangö och senare får ni höra mer om jobbet. Jag jobbar alltså varje dag 9-17 och sedan kommer jag hem, tränar, lagar mat och sätter mig för att plugga. Nästa veckas onsdag har jag min sista tent på Helsingfors universitet i kandidatskedet, så jag måste verkligen komma igenom den. Men det blir rätt så tunga och låna dagar nu så en lite längre morgon var verkligen välkommet i dag. Jag ska nämligen och göra en grej till Koverhars hamn här i Hangö så därför fick jag ta det på vägen.

Annars kämpar jag med att även nu trots att jag har ett ganska stillsittande jobb gå mina 10 000 steg per dag, och de två första dagarna har det i alla fall lyckats. Igår steg jag dessutom upp en halv timme tidigare för att hinna gå en promenad på morgonen, och nu ska jag bege mig ut igen innan jag ska försöka göra en tielefonintervju här hemifrån. Jag är trött och somnar som en stock men mina obehagliga drömmar verkar lite vara tillbaka, riktigt störande faktiskt. I natt känns det som att jag drömde genom hela natten, hann drömma så många olika drömmar och långa sådana med mycket detaljer. Men ja, nu startar jag dagen och försöker hinna med så mycket som möjligt!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar