måndag 4 juni 2018

Några sommarlovsdagar

Efter att förra måndagen lämnat in kandidatavhandligen till min handledare för diskussion och att på tisdagen ha varit till studentservicen och diskuterat mina studier tog jag lite sommarlov. Och jag kunde ju inte ha valt en bättre vecka att spendera några sommarlovsdagar innan jobbet i Ekenäs som börjar i dag. Jag har varit och sprungit i hettan och sedan lagt mig på Eirastrandens klippor (favoritplatsen i Helsingfors) och solat i några timmar. Så har jag suttit på Carusells terass och druckit smoothie med Ville. Har även tillsammans med vår ordförande Challe besökt mitt gamla högstadium för att berätta om hur det är att studera journalistik. 


Har även hunnit rida Baba två gånger, ena gången blev det dock bara lite barbacka skritt i manegen eftersom hon dagen innan hade haft lite kolikliknande symptom och måste ta det lugnt. Nu är hon dock återställd men red ändå ett lugnare pass även på fredagen. Har även hunnit ligga på Hietsus strand i väntan på en volley boll plan och sedan spelat i en och en halv timme med ett gäng från skolan, samt vaktat labradoodeln Lila en hel dag. Nu när jag skriver så har jag ju nog jobbat lite och hållit på med lite ämnesföreningsgrejer men de här dagarna har verkligen känts som ett litet sommarlov. Antagligen har vädret påverkat den känslan en hel del och även brännan som börjar synas på kroppen och näsan.

Tjejen <3

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar