lördag 9 juni 2018

Första jobbveckan

Nu har jag jobbat en vecka på tidningen Västra Nyland där jag sommarjobbar två månader i sommar. Alltså sju veckor till. Jag gjorde ju min praktik här för två år sedan (ivriga kan kolla i arkivet till höger från sommaren 2016) och det är ganska likt i alla fal än så länge. Stället är ju det samma och många av kollegorna likaså. Arbetet började genast och så småningom börjar jag minnas hur det är att jobba som journalist, hade en ganska lång paus här sedan jag senast jobbade med någonting journalistiskt senast. I veckan har jag fått åka med Västisbilen till Karis (minns att jag skrev om det senast att den inte är så trevlig att köra och den åsikten förblir samma), haft en notisdag, varit och kollat på stora rör i Koverhars hamn och gjort en större grej.

Har aldrig varit i Koverhars hamn även om man kört där förbi hundratals gånger och sett det från havet, men ganska coolt att se det på nära håll också. Nästa vecka blir det jag som gör tisdagens stora grej och den är redan klar, sedan har jag en mindre mysig grej till tisdagen men den är också mer än påbörjad så det borde inte vara några större problem. Trivs lika bra som tidigare på redaktionen och ser fram emot de kommande veckorna här. Hoppas på många intressanta och spännande artiklar i sommar!

Skriver om en liten fin skogsglänta med planterade blommor i Ekenäs. Dessa från Havsparken hemma i Helsingfors.

Jag är annars väldigt ledsen över att jag inte kunnat producera inlägg varje dag, berättar mer i ett annat inlägg men dygnets timmar räcker inte till just nu...
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar