måndag 8 februari 2016

Vad gör jag?

Bara för att jag har extremt lite ledig tid som jag bara ligger eller sitter hemma med min kära laptop tänker jag nu skriva ner en lista på vad jag gjort och vad jag kommer att göra. För som sagt jag har ingen egentlig ledig tid, nu har jag bara en liten paus från att dammsuga och packa.


  • Jag jobbar på Smocka varje dag klockan 9-17, förra veckan på tidningen, nu på webben. Kolla in smocka.fi så ser ni mera livstecken av mig.
  • Jag spelade innebandy på onsdag kväll, jobbigt att göra det efter skolan men skönt i alla fall.
  • Red en galen Patsy på torsdagen, hon var skräckslagen och skenade mest hela lektionen. Kul med action men jobbigt att inte kunna arbeta ordentligt.
  • Vi började planeringen av J-festen i slutet på månaden.
  • Jag såg på film och myste med Jonathan.
  • Gick på bio och övade repliker med Vive.
  • Kollade på Melodifestivalen deltävling 1 ensam och sedan kom Juntti till mig, med snacken vi skulle ha till Mello. 
  • Spelade in en infovideo till Soc och Kom, i form av en paneldiskussion där jag representerade journalistiklinjen.
  • Gick på teaterövning, upptäckte att jag börjar kunna replikerna och att sångerna i princip sitter.
  • Myste en timme och spelade bland annat Kimble med Kakkis och Cappe (malliga Casper förlorade).
  • Satt på VU/ÄS-lägerplaneringsmöte. Plask-16 kommer att hända. Jag ska äntligen få besöka scoutstranden, kan inte fatta att jag aldrig varit där trots att den ligger typ en kilometer (tror jag) från kårlokalen och jag varit scout jag vet inte hur länge. 
  • Fått ett mindre sammanbrott av stress och trötthet.
  • Stigit upp igen och släpat mig upp till redaktionen för att börja vecka två av Smocka, med nya chefer och nya arbetsuppgifter.
  • Blivit galet glad över att jag i morgon får åka till Heureka och testa deras nya utställning av vintergrenar. Jag ska hoppa backhopp och åka kälke, gissa vem som nästan skuttade runt redaktionen av glädje?! Och först klockan 10, en halv timme sömn till på morgonen betyder mycket.
  • Damsugit ungefär hälften av mina böcker, packat ner dem i en låda och en kass. Redo att flytta till stan.
  • Nästan säkert sålt mig säng, så snart måste jag också antagligen flytta dit för att ha någonstans att sova.
  • Blivit glad över att vi nu har fungerande internet i lägenheten i stan. Nu kan jag på riktigt flytta dit.
Som sagt en hel del håller på just nu. Och med både Smocka och flytten på gång just nu lider tyvärr bloggen lite. Jag har inte krafter att då jag kommer hem utmattad efter att ha skrivit och jobbat framför dator sätta mig ner och skapa material till bloggen också. Ber om ursäkt, ska försöka att det inte blir likadana luckor som förra veckan. Nytt försök!

Sommar och scouting, ja tack!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar