måndag 24 april 2017

Det här med sommarjobb

Efter att precis ha fått ett samtal om att jag inte fått ett sommarjobb jag var på arbetsintervju för är jag lite nedstämd igen. Eller mera frustrerad, jag förstår verkligen inte hur det kan vara så jäkla svårt. Man jobbar häcken av sig, satsar på en massa ansökningar, har allt det de ber om och ändå lossar inget. Jag menar, nu också fick jag höra att jag hade gett ett väldigt bra intreyck men att de valt en med bredare kompetens. Och då hade jag verkligen kompetens i allt de bad om, text, webb, sociala medier, video. Allt, och arbetserfarenhet. Jag vill inte smutskasta någon, jag förstår ju att man måste göra ett val. Och min studiehandledare i högstadiet att om man blir kallad på intervju är man en sådan typ de vill ha, och sedan är det oftast fråga om hur personligheterna klickar eller liknande. Men så tråkigt i alla fall.

Och jag vet verkligen inte vad jag ska göra i sommar om jag inte jobbar, jag kommer att känna mig så himla dålig, verkligen urusel. Det är inte det att jag säkert skulle stormtrivas med att vara ledig och säkert hitta på saker att göra. Men det känns bara inte acceptabelt. Så det är ju bara att fortsätta kämpa så in i norden och bara försöka att inte ge upp! Försöker omvandla frustrationen till bränsle nu.


<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Halloj! Ett tips bara. Vet inte vilken ort du vill jobba på men det som jag gjorde var att kolla upp alla små affärer, gårdar, ja du - alla ställen jag kom på i min hemort. Så ringde jag modigt på och frågade dem, även om det inte var någon som satt upp annonser. Flera människor var ändå intresserade och bad mig att komma in via eller kunde till och med tipsa om någon annan. Det är helt sjuka mängder som söker om alla platser, så bli inte ledsen om det inte nappar :) fast jag vet att det är svårt, det är skittungt. För man sätter så mycket arbete i det hela. Men det blir nog bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för tipset! Ska se mig om efter det, tror kanske det där kan fungera mera på mindre orter, eller inte vet jag, nog kan det ju finnas många i Helsingfors som är intresserade också. :)

      Radera