lördag 5 mars 2016

Flyttflyttflytt

Nu är flyttet igång seriöst hör ni. Jag har flyttat så gott som alla mina saker till Helsingfors, offiellt bor jag redan där faktiskt. Jag har en del kläder kvar, några tavlor och molly. Inte någonting annat just. Idag har jag fört lite skrivbordssaker, eftersom mitt skrivbord flyttade in idag. Tack till Ana och Pete för det! Så har jag putsat och fotograferat och håller som bäst på att lägga upp saker till salu, mest möbler och sådant. Både mina egna och andra vi har i huset som helt enkelt inte får plats eller som vi inte kommer att ha behov av. Så behöver du bokhyllor, bord, stolar eller filmer så tycker jag du ska kolla in tori.fi. Så småningom börjar det vara på riktigt och jag kommer att bo mer i stan än här i Grani, för tillfället är jag ändå mera här. Men på torsdag börjar praktiken och jag har på känn att det då är betydligt bekvämare att bo där. Förresten så vet jag inte om jag har berättat var jag gör min vinterpraktik, jag gör den i alla fall på Yle, på online avdelningen. Jag är ivrig faktiskt, jag tror nog att online både är och inte är min grej, men teknik och speciellt sociala medier är jag ju galet intresserad av. Jag tror nog det blir roligt, och vi är dessutom två från min klass som ska till den avdelningen. Vi ska ha kul.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar