onsdag 22 augusti 2012

Håller tummarna och förbjuder katter från att äta gräs

Vad som helst för knep för att det inte skall regna i morgon. Antagligen kommer det att göra det men ändå. Vi skall nämligen på lägerskola alla ettor från torsdag till fredag och jag har just packat klart typ. Det är inte lovat så himla bra väder men jag är nöjd så länge det inte regnar. Visst "jag har ju regnkläder", klart jag har det och de håller mig även torra men det är så klumpigt och obekvämt och jag gillar inte när det är blött överallt och det inte finns ett torrt ställe att sitta på. Detta låter ju helt super scoutigt men seriöst, jag överlever nog regn men diggar det verkligen inte! Alldeles för murrigt för min smak.

//Ihan mitä nixejä vaan että ei sataisi huomenna. Luultavasti tulee sataamaan mutta silti. Me nimmittäin  lädetään leirikouluun huomenna ja tullaan kotiin perjantaina, kaikki ekaluokkalaiset ja olen suunnilleen pakannut kaiken. Ei ole luvattu niin hyvää säätä mutta olen tyytyväinen niin kauan kun ei sada. Jo tiedän "minulla hän on sadevaatteet", tottakai minulla on ja ne pitävät minua kuivana mutta ne on niin kömpelöitä ja epämukavia ja en pidä siitä kun on märkää kaikkialla ja ei ole kuivaa paikkaa missä voisi istua. Tämähän kuullostaa tosi partiomaiselta mutte ihan oikeasti, kyllä minä selviän sateesta mutta en pidä siitä ollenkaan!//







Sötisar från stallet igår <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar